Så är dag två av min sockerfria månad snart över.
Det har gått hur bra som helst idag också vilket känns oerhört skönt! Jag som åt både bullar och mackor to och fr… :/

Jag har inte varit hungrig över huvud taget förrän framåt 12-13tiden varken igår eller idag. Konstigt… Jag har dessutom i princip slutat med mjölk i kaffet (tar ibland en liten skvätt grädde) så det har blivit 16:8 helt av sig själv.

Dagens mat
Brunch – turkisk yoghurt blandat med lite grädde, hemgjord granola (utan honung, smaksatt med kanel kardemumma och kakao), några blåbär, lakritspulver och kokoschips på toppen.

IMG_6874.JPG

Middag – kasslergryta och romansallad.

IMG_6879.JPG

Movement

•En lugn eftermiddagspromenad på 4,4 km. Har en jobbig förkylning som vägrar ge med sig så ingen PW här inte 😦
•Minst 10000 steg på min Vivofit är månadens dagliga minimum. Uppnått

5 reaktioner på ”Dag 2, Sockerfritt November

  1. Heja! När man väl hittat rätt motivation så är det inte så svårt men det gäller att hålla kvar motivationen. Det får vi stötta varandra till! Tack för tipset om lakritspulver! Ska testa. Jag är en lakritsälskaren😉

    1. Precis så! Brukar inte ha så svårt men de senaste veckorna har jag ätit socker allt för slentrianmässigt tror jag. Lite här och lite där lixom. 😣
      Hur har det gått för dig?
      Lakritspulver är fantastiskt gott! Kombin lakrits/hallon är grym! HallonLakritsskalle… 😋😋😋 Megagott!

      1. Hej! Det går bra! Är superpeppad men misstänker att suget kommer de närmsta dagarna då det blir dags för tjejvecka 😁 hur går det för dig? Kram 💕

      2. Det går helst fantastiskt bra! Långt över förväntan med tanke på att jag småätit komhydrater av olika slag lite här och lite där under ett par veckor. Känner mig peppad och stark! ✌️💛

Kommentera

