Det är verkligen trist att sitta inlåst hemma. Olle har varit magsjuk i helgen så vi får hålla oss undan från sällskap idag också. Vill inte smitta ner någon, önskar inte min värsta vän magsjuka! Usch, det är verkligen vidrigt! Det leder dock till att jag funderar mkt på mat. Skrämmande! Mitt destruktiva matbeteende vaknar verkligen till liv när jag är uttråkad, tycker synd om mig, är ledsen eller liknande. Jag tänker på mat konstant, funderar på vad jag kan stoppa i munnen, vad jag kan smaska på just nu, vad jag ska äta till lunch, vad jag ska laga för middag osv.

Den här biten behöver jag verkligen jobba med! Det finns sååååå mycket annat att göra och att tänka på, jag behöver bara fatta det!
Kom igen nu Therese, så förbannat svårt ska det väl inte vara?!

20140318-095447.jpg

5 reaktioner på ”Skrämmande!

  1. Uh vad trist!! Hoppas lilla Olle har det bättre idag!! Tänkte på det där när man är i matfixeringsfasen, som jag alltid hamnar i också om jag är hemma lite mkt. Ibland hjälper det att bara okej.. Nu är det så här just nu, då får det vara så..när du börjar jobba får du annat att tänka på och kommer automatiskt bli mindre fixerad. Så länge du håller dig till lågkolhydrat synder kan det inte gå helt galet! Så viktigt att inte vakna varje dag m för höga ambitioner och sen slå sig själv i huvudet när man inte lever upp till dem!! Du är bäst – alltid, maten kommer att bli mindre viktig i samma sekund som du får annat att tänka på och låter bli att försöka låta bli att tänka på den 😉 ❤️❤️❤️

    1. Tack, han är mkt bättre nu! 🙂
      Ja det har helt klart att göra med att jag är uttråkad och måste hålla mig hemma eftersom han varit magsjuk. Lite samma tendenser idag dessvärre…
      Men i morrn tänkte jag ta oss ut och träffa lite folk förhoppningsvis, då blir det annat att ha tankarna på.

Lämna en kommentar